بهترین استابلایزر برای دستگاه ماینر

این جا قراره کلی مطلب درمورد موضوعات مرتبط با برق داشته باشیم

بهترین استابلایزر برای دستگاه ماینر

ماینینگ، استخراج ارزهای رمزنگاری شده و اغلب بیت کوین است. در ماینینگ، فرد منابع و تجهیزات خود را برای عملکرد سیستم پرداخت مجازی به‌کار می‌گیرد و به جمع‌آوری و پردازش اطلاعات مربوط به تراکنش‌های جاری ارز دیجیتال کمک می‌کند. هرچه در این فرآیند ماینرها و منابع بیشتری درگیر شوند، عملکرد کل سیستم قابل اعتمادتر خواهد بود. از طرفی استفاده از این تجهیزات الکترونیکی، باعث تغییرات ولتاژ برق و در نتیجه عدم عملکرد صحیح این دستگاه‌های الکتریکی می‌شود. در اینجاست که استفاده از استابلایزر توجیه دارد.
استابلایزر چیست؟
دستگاه stabilizer یا تثبیت کننده ولتاژ یک دستگاه الکتریکی است که ولتاژ ثابتی را در خروجی‌های آن ارائه می‌دهد و این صرف‌نظر از تغییرات ولتاژ منبع ورودی است. این دستگاه از دستگاه‌های برقی در برابر ولتاژهای بالا و پایین محافظت می‌کند. به این دستگاه تثبیت کننده ولتاژ و یا رگولاتور ولتاژ اتوماتیک (AVR) نیز گفته می‌شود.

تجهیزات و دستگاه‌های الکتریکی گران‌قیمت از این دستگاه استفاده می‌کنند تا از نوسانات ولتاژ در امان باشند. فروشگاه‌های زیادی به فروش این دستگاه می‌پردازند. در این میان با خرید استابلایزر از هژیر صنعت با اطمینان زیادی به استخراج ارزهای دیجیتال مشغول شوید.

مزرعه ماینینگ چیست؟
مزرعه ماینینگ، عبارتست از مقدار زیادی تجهیزات ویژه. اگر تراکنش‌های زیادی در بازار ارزهای الکترونیکی وجود نداشته باشد، کاربر معمولی قدرت پردازشی کافی برای کسب درآمد را خواهد داشت. اما امروزه الگوریتم‌های کار پیچیده‌تر شده‌اند، تعداد عملیات‌ها در حال افزایش است. بنابراین نیاز به دستگاه‌های ماینینگ بیشتری خواهد بود. مجموعه این دستگاه‌ها مزرعه ماینینگ را تشکیل می‌دهند.
ضرورت استمرار عملکرد دستگاه های ماینینگ
اینکه چه قطعاتی از پردازنده، هارد، رم و غیره در کامپیوتر نصب شده است، واقعا مهم نیست. اصلی‌ترین چیزی که از یک ماینر خواسته می‌شود عملکرد بی‌وقفه شبانه‌روزی و ظرفیت شبکه است و این نکته‌ای است که احتمالا مشکلاتی ایجاد کنید زیرا عملکرد بدون وقفه کامپیوتر و کل مزرعه ماینینگ فقط با وجود منبع تغذیه پایدار امکان‌پذیر خواهد بود.

اگر ولتاژ در شبکه کم یا زیاد شود یا نوسانات ولتاژ به‌طور منظم رخ دهد، نمی‌توانید روی هیچ تولیدی حساب کنید. به احتمال زیاد، به‌دلیل خاموش شدن مداوم تجهیزات یا خرابی آن، فقط ضرر در انتظار شما است. پس بهتر است از استابلایزر استفاده کنید.

خاموش‌شدن ناگهانی تجهیزات مشکل بزرگی نیست. سیستم را می‌توان برای راه‌اندازی مجدد به‌صورت خودکار پیکربندی کرد. اما، همانطور که می‌گویند، زمان به معنی پول است و این به‌ویژه در مورد ماینینگ صادق است.

ضرورت استفاده از استابلایزر
از دست دادن مکرر زمان برای روشن شدن دوباره سیستم‌ها باعث می‌شود که مزرعه ماینر ساعت‌ها و حتی روزها از کار عقب بیفتد. این موضوع ناخوشایندی است و زمینه خرابی تجهیزات را به‌وجود می‌آورد. در این صورت خسارت‌های اجتناب‌ناپذیر به هزینه تعمیرات یا خرید قطعات جدید اضافه می‌شود. نه‌تنها هارد دیسک، منبع تغذیه یا مادربرد ممکن است از کار بیافتد، بلکه تجهیزات گران‌قیمت ماینینگ نیز ممکن است بسوزند.

عملکرد دستگاه ماینر به قدرت ثابت شبکه بستگی دارد. حتی در اثر افت ولتاژ جزئی نیز چه ضررهای مالی به شما تحمیل خواهد شد. بنابراین، برای عملکرد عادی مزرعه ماینینگ در شرایط منبع تغذیه بی‌کیفیت، ارزش دارد که از قبل محافظت موثری ارائه شود. راه حل مشکل نصب تثبیت کننده ولتاژ است.

انتخاب بهترین استابلایزر ماینر

ابتدا باید در مورد نوع تثبیت کننده تصمیم بگیرید و قدرت مورد نیاز را محاسبه کنید.

انواع تثبیت کننده
چندین نوع تثبیت کننده وجود دارد:

رله
سروموتور
تریستور  
هر کدام از این انواع مزایای خاص خود را دارند، اما هنگام انتخاب، قبل از هر چیز ارزش دارد که از پارامترهای شبکه برق شروع کنید. برای شبکه‌هایی که افت ولتاژ مکرر دارند، تثبیت کننده رله مناسب‌تر است. اگر شبکه دائما با ولتاژ پایین (بالا) مواجه است، بهتر است به تثبیت کننده از نوع سروموتور توجه شود. تثبیت کننده‌های تریستور در هر دو مورد کاملا خود را ثابت خواهند کرد. آنها قابل اعتماد، بی‌صدا و دقیق هستند، اما بسیار گران نیز هستند.

محاسبه توان استابلایزر
محاسبه توان تثبیت کننده برای مزرعه استخراج به‌شرح زیر است: قدرت تثبیت کننده باید 15-20٪ بیشتر از قدرت منبع تغذیه مزرعه باشد، در حالی‌که قدرت منبع تغذیه باید 20٪ باشد. بیشتر از قدرت خود مزرعه بیایید یک مثال بزنیم.

ما مزرعه‌ای از چهار کارت گرافیک Geforce NVIDIA RTX 3070 داریم که می‌توانید از آن ارز دیجیتالی مانند هش اتریوم در حدود 65 MH/s استخراج کنید. قدرت هر کارت گرافیک 220 وات است. بنابراین، بیایید قدرت مزرعه را محاسبه کنیم، 220×4 = 880W.

ما در اینجا پردازنده (65 وات)، مادربرد (25 وات)، هارد دیسک (40 وات)، رم (2×20 وات) و غیره را اضافه می‌کنیم و با کمی گرد کردن به بالا به قدرت مزرعه حدود 1100 وات می‌رسیم. سپس قدرت منبع تغذیه با حاشیه: 1200W.

نکته مهم در محاسبه توان دستگاه
به‌نظر می‌رسد همه چیز ساده است و می‌توانید به محاسبه قدرت تثبیت کننده ادامه دهید، اما یک هشدار وجود دارد. هنگام محاسبه توان مصرفی دستگاه، توان کل باید درنظر گرفته شود که از توان اکتیو و راکتیو تشکیل می‌شود و بر حسب ولت آمپر (VA) اندازه‌گیری خواهد شد.

اگر به عمق تئوری نروید، برای اینکه قدرت کل را بفهمید، باید توان فعال (در مورد ما، 1200 وات) را بر 0.7 تقسیم کنید. سپس توان کل منبع تغذیه 1715 VA است. ما 15-20٪ اضافه می‌کنیم و متوجه می‌شویم که قدرت تثبیت کننده برای مزرعه نباید کمتر از 2000VA باشد.
قیمت و خرید استابلایزر
انواع تثبیت کننده‌ها قیمت‌های متفاوتی دارند. برند، توان کاری، جنس، تجهیزات، نوع دستگاه و ضمانت‌نامه آن در تعیین قیمت موثر هستند.. برای خرید شما باید هدف استفاده از دستگاه و جریان‌های ورودی و خروجی را درنظر بگیرید. البته مهم است که حتما با یک متخصص مشورت کنید.

جمع‌بندی
برای فعالیت در حوزه ماینینگ و استخراج ارزهای دیجیتال استمرار فعالیت مهم است. در این صورت است که به سودهای بیشتری دست پیدا خواهید کرد. بنابراین باید با کمک استابلایزر از تجهیزات خود در برابر مشکلاتی مانند نوسات برق با محافظت کنید.

منبع: ویجیاتو

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.