راهنمای جمع و کامل خرید استابلایزر

این جا قراره کلی مطلب درمورد موضوعات مرتبط با برق داشته باشیم

راهنمای جمع و کامل خرید استابلایزر

استابلایزر چیست؟
استابلایزر وسیله‌ای است که در مسیر جریان برق قرار داده می‌شود تا نوسانات برق شهری را به حداقل رسانده و از آسیب رسیدن به دستگاه‌ها ممانعت به عمل آورد. این ادوات که به آن‌ها تثبیت کننده‌ نیز می‌گویند، با داشتن سیستم میکروپروسسور به خوبی قادرند که هرگونه کاهش یا افزایش ناگهانی در ولتاژ را تشخیص داده و آن را تعدیل نمایند. بدین ترتیب خرابی انواع دستگاه‌های الکتریکی خانگی ناشی از نویزها و قطع و وصل شدن‌های ناگهانی برق به حداقل می‌رسد.

استابلایزر ولتاژ دقیقا چیست؟
استابلایزر ولتاژ دستگاهی الکترونیکی است که تضمین می کند یک وسیله ی برقی، از جریان بی نوسان الکتریسیته تغذیه خواهد کرد. به بیان دقیق تر، کمبود، ازدیاد یا نوسان های ناگهانی و ذره بینی، در پشت استابلایزر باقی خواهند ماند و آن چه به یک مثلا یخچال می رسد، صاف است و دقیق و بی مشکل.

همچنین نوع دیگری به نام Automatic voltage regulator (AVR) وجود دارد که البته در مقابل استابلایزرهای مدرن، گزینه ی ضعیف تر محسوب می شوند، اما عملکردی یکسان دارند.

انواع استابلایزر
استابلایزرها با توجه به ویژگی‌هایی که دارند به دو گروه تقسیم شده و برای لوازم برقی خانگی و تجهیزات صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای خرید بهترین استابلایزر باید همه انواع آن را بشناسید تا بتوانید با بررسی آن‌ها، استابلایزر خانگی مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

ویژگی استابلایزر :
حفاظت ( اضافه بار، اضافه ولتاژ و افت ولتاژ )
حفاظت (نوسانات فرکانسی، اتصال کوتاه، اضافه دما و خطای موتور)
قابلیت تنظیم دستی کلیه پارامترهای ولتاژ و جریان خروجی توسط کاربر و حفاظت شده توسط رمز عبور
دارای سرج ارستر کلاس B+C جهت مقابله با نوسانات ناگهانی ولتاژ
قابلیت اندازه گیری و تشخیص کیفیت ارت
دارای ضریب توان خروجی PF=1 در ولتاژ ورودی فاز به فاز 310 ولت و فاز به نول 180 ولت
قابلیت تشخیص کیفیت نول ورودی، اعلان هشدار در صورت پایین بودن کیفیت آن (دارای الگوریتم تشخیص نول دزدی)
قابلیت تشخیص اتصال صحیح نول، جابجا شدن فازها(sequence)، اشکالات سیم بندی و دوفاز شدن دستگاه
قابلیت کار با ورودی تکفاز و قابل برنامه ریزی از طریق نمایشگر
قابلیت تنظیم دقت ولتاژ خروجی
قابلیت اندازه گیری ولتاژ RMS برق شهر بصورت True RMS
قابلیت ذخیره سازی Event
کنترل از راه دور توسط پیامک
قابلیت تجهیز به مدار Dry Contact باشد
مجهز ورودی EPO باشد
مجهز به فن و سنسور گوناگون، جهت کنترل دما باشد
مجهز به مدار بای پس دستی باشد
قابلیت تشخیص هوشمند و خودکار مشکلات سخت افزاری
انواع استابلایزر از نظر تجهیزات
انواع استابلایزر از نظر بازه ولتاژ ورودی به دو دسته تک فاز و سه فاز تقسیم می‌شوند که هرکدام کاربردی مجزا (صنعتی و خانگی) دارند. پس حتما در هنگام خرید حضوری یا آنلاین استابلایزر این نکته را بررسی کنید.

استابلایزرهای سه فاز: این دسته از تثبیت کننده‌ها برای مصارف صنعتی به کار می‌روند. برای مثال در بیمارستان‌ها و در دستگاه‌هایی نظیر ام آر آی و سی تی اسکن که نیاز به میزان بالای ولتاژ دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. خود استابلایزرهای سه فاز نیز به دو دسته استابلایزر با بار یکنواخت و استابلایزر با بار غیر یکنواخت تقسیم می‌شوند. این مدل با نام استابلایزر صنعتی نیز در بازار شناخته می‌شود. ولتاژ برق در تثبیت کننده‌هایی با بار یکنواخت همان‌طور که از اسم آن مشخص است، به صورت کاملاً یکنواخت و متعادل است. این تجهیزات اغلب برای دستگاه‌های صنعتی و همچنین ماشین‌ها کاربرد دارند. استابلایزرهای سه فاز با بار غیر یکنواخت نیز برای دستگاه‌هایی به کار برده می‌شوند که احتیاج به بار غیر یکنواخت دارند.
استابلایزرهای تک فاز (خانگی): استابلایزرهای تک فاز همان استابلایزرهای خانگی هستند که برای لوازم برقی خانگی مانند یخچال، سیستم‌های صوتی و تصویری، کولر گازی و بسیاری وسایل برقی دیگر کاربرد دارند. این مدل‌ها ارزان‌تر هستند و توان مصرفی کمتری نیز دارند.
چطور استابلایزر مناسب انتخاب کنیم؟
تا به اینجا با معنای stabilizer انواع آن و نحوه خرید استابلایزر آشنا شدید. اما سوال اصلی این است که شما از کجا می دانید دستگاه تثبیت کننده ولتاژی که خریداری کرده اید مناسب می باشد؟ چطور می توان یک استابلایزر مناسب انتخاب و خریداری کرد؟

خب باید بگوییم که برای این کار نیاز دارید تا با افراد متخصص در این زمینه مشورت و راهنمایی کنید. از آنجایی که شما برای حفظ و ثابت نگه داشتن ولتاژ تجهیزات برقی خود از این دستگاه استفاده می کنید اینکه بدانید کدام نوع از انواع stabilizer های موجود در بازار برای شما مناسب می باشد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشند.

برخی از تجهیزات هستند که مناسب ترین تثبیت کننده ولتاژ برای آن ها سه فاز می باشد و برخی با stabilizer های تک فاز بهتر کار می کنند. بنابراین شما باید مشخص کنید که برای چه نوع تجهیزاتی نیاز به استابلایزر دارید. برای مثال: اغلب تجهیزات صنعتی و پزشکی برای ایمن شدن در برابر نوسان ولتاژ برق نیاز به تثبیت کننده ولتاژ سه فاز دارند.

منبع: barghme.com
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.